2009. március 11., szerda

Ovi és betegség


Erről már múlt héten is szerettem volna írni, de végül elmaradt. Csak most újra előjött ez a téma bennem, hogy beteg gyereket miért kell oviba vinni. Igen, kivételes esetet meg tudok érteni, hogy nincs más választás. Rendben. De! Múlt héten konkrétan olyan kislány köhögött iszonyat durván az oviban, akinek tudom, hogy otthon van az anyja a 3 éves tesóval. Tehát ezekre vagyok nagyon mérges. Plusz az is kiakasztott, hogy a reggel frissen hányt, falfehér gyereket hozza az anyja az oviba és oktatja, hogy fusson gyorsan, ha hánynia kell. Elhiszem, hogy biztos fontos munkája van, csak arra is tekintettel lehetne, hogy minimum másik 3 szülőnek is legalább annyira fontos, de pár nap múlva az ő gyerekeik is betegek lesznek. Az ovi nem kórház! Persze, kell, hogy fejlődjön az immurendszere a másik gyerekének is és köszönöm hogy lelkiismeretesen gondoskodnak is róla, de azért vannak határok!

Az utcánkban lakik egy óvónő és múltkor a hólapátolás közben beszélgettem vele. Akkoriban volt náluk farsang és mesélte, hogy ott a szülők szinte egymásnak estek ezen a kérdésen, hogy a kötőhártyagyulladásos gyereket miért kellett bevinni, hogy pár nappal később még öt kapja el. Azt mondta, hogy neki sajnos nincs is joga hazaküldeni a beteg gyereket. Úgyhogy ezt a szülőknek kell egymás között lerendezniük.

8 megjegyzés:

Zsukkata írta...

Én úgy tudtam, hogy beteg gyereket csak akkor lehet vinni ismét az oviba, ha orvosi igazolása van róla, hogy meggyógyult. Persze gondolom ezt olyan gyerekektől nem kérik, akik láthatóan meggyógyultak, de ilyen esetekben, mint amit Te is írsz, kérhetne az óvónéni igazolást. Bár még az én gyerekeim nem ovisak, úgyhogy nem tudom biztosan, de csak van erre valami szabály,mert ez tényleg gáz...

Viki írta...

Igen, kell igazolás. A szomszéd óvónő kért is a szemmel láthatóan kötőgyuszis gyerek szüleitől. Délután hozták is az orvosi igazolást gond nélkül... Erre az esetre mondta nekem, hogy ilyenkor mást már nem tehet.

Babi néni írta...

Én is nagyon utálom az ilyet. :o(

Még akkor is, ha egyelőre meg tudom oldani, hogy itthon tartsam a gyereket.

Mindig itthon tartom, ha betegséggyanús pedig gyakran biztos vagyok benne, hogy nem beteg, csak a töméntelen kólától vagy az icetea-tól hány éjszaka. Valamiért túlérzékeny mindkettőre, ezért nem is tartunk itthon, de ha vendégek jönnek muszáj vennem és nincs szívem tiltani - meg nem is akarom, hogy túl fontos legyen neki a tiltott "gyümölcs".

Nálunk inkább az volt a baj, hogy amikor betöltötte az 5. évet, kötelező az ovi, de ő sokat hiányzott a köhögése miatt. Ma már tudjuk, hogy - sajnos - porallergiája volt/van, de amíg nem biztos, hogy nem fertőz, nem szabad másokat kitenni ennek.

A bárányhimlőt is így hozta haza a 11 hónapos öccsének, hogy egyes anyukák szerint ez csak "kis betegség". Gondolhatod, hogy örültem. El is vakargathatta volna a kiütéseket a kicsi...

Babi néni írta...

Az utolsó bekezdés kicsit zavarosra sikerült, szóval: A nagy fiamnál - aki már iskolás - volt baj, hogy sokat hiányzott. :o)

Zsukkata írta...

Ja, ilyenkor tényleg nem lehet mit csinálni, csak bosszankodni ezerrel :/

Judit írta...

Ó, erről egy könyvet tudnék írni!
Már lassan doktorit is kaphatnék, mert a skarláttól a tetűig, a bárányhimlő, kötőhártya...minden betegséget felismerek:)Kézre megmondom mennyi a láza:))
Ha bátrabb vagyok, akkor szoktam mondani, hogy :-anyuka kedvces lázas a gyerek, igazolással tessék jönni csak oviba, ..és ha antibiotikumot kap, akkor nem jöhet, mert mi nem adhatjuk be, és ha nem kapna gyógyszert akkor se jöjjön , mert orrcseppet se adok be, meg köptetőt se.Ha lázas most, akkor holnap ne jöjjön, mert vmi gáz van.
Stb.

Viki írta...

Altair,
na igen, ez a másik bajom. Mindenki más szinttől érzi úgy, hogy beteg a gyereke. Sok anyuka nagy hangon magyarázza, hogy egy kis köhögés/orrfolyás nem nagy ügy. Persze.A bárányhimlő még durvább.:(

Judit,
még van tetű???? Na szép! Még a gyógyszert is Veled adatnák be?!Durva!

amilgade írta...

Már most félek a szeptemberi ovikezdéstől! Bár anyukám a minap kijelentette, ha sokat betegeskedik majd Macus, akkor kihagy 1 évet. Szerintem meg teljesen felesleges, mert akkor 4 éves korától kapja el ezeket a betegségeket.

 

Made by Lena