2009. március 1., vasárnap

Horgolás


A kezdő hurok elsajátítása 25 intenzív percembe került. Utána még 30 percet elvett az életemből 3 láncöltés. Már ha így hívják, mert azért a mutter sem volt az az up to date. Ugyanis a 2. sornál megállapította, hogy jééé mennyire hasonlít a kötésre, amit csinálunk, lehet, hogy azt tanítja nekem? Ugyanis kb kötni is 20 éve kötött utoljára. Majd az első sor végén pár perc türelmi időt kért a forduláshoz. Kivártam. Ezek után kegyetlenül megszenvedtem a visszasorral. Azaz 2 hurkot sikerült összvissz csinálnom, majd anyu befejezte és itt meg is állt a tudomány, mert nem tudta, hogyan kell elkezdeni a 3. sort.:) Annyira nem sajnáltam.;-)
Szóval összegzésképpen megállapíthatom, hogy nulla érzékem van a horgoláshoz. Ezt őseim is megjegyezték egymás között nagy derültség és cinkos összepillantás közepette kicsi lányuk horgoló feje felett. Talán, ha nagyon kitartó lennék, eljutnék egy közepesen sz@r szintre. De a bögre- és muffinhorgolásról, ami miatt az egészbe belevágtam volna, lemondtam.

13 megjegyzés:

Névtelen írta...

Talán, ha olyantól tanulnád meg, aki tud is horgolni (és szokott is :D) könnyebb lenne, neked is!
nem?
amúgy meg, ha vigasztal, anyukám anno úgy kezdett el kötni tanulni, hogy vett magának két horgolótűt! (amit aztán apu átalakított kötőtűvé) Végül igazi mestere lett a kötésnek. kár, hogy már nincs türelme hozzá..

Viki írta...

csak "virtuális" horgolókat ismerek, úgyhogy maradnak a könyvek és mutter (aki régen tudott), már ha egyálalán próbálkozom még valaha a horgolással:)

márta írta...

Nehogy feladd! :) Én is sokat kínlódtam az egésszel, és kb. 3 vagy 4 hete kezdtem el az egészet, addig soha nem volt horgolótű a kezemben. Szóval viszonylag hamar bele lehet jönni, csak ne törődj vele, ha századjára is ki kell bontanod valamit...;)

Névtelen írta...

ne add fel! bármikor sikerülhet találni valakit, aki nem csak "virtuálisan" horgol..

UI: mi újság a cégnél? voltál bent azóta?

anyahajó írta...

Hirtelenjében kevés embert ismerek, aki nem úgy kezdte, hogy az anyukája/ nagymamája kezdte tanítani és rettentő ügyetlennek bizonyult. Én is így voltam, de aztán később sikerült. Annyit javasolok, ha lehet, hogy ne cérnavékony fonallal kezdd, hanem jó vastaggal és vastag tűvel. Úgyhogy sokkal könnyebb. Én most két embert is tanítok horgolni, és kezdetkor mindkettő azt hitte, soha nem lesz semmi, aztán a második, harmadik sornál már jól ment. A kezdő láncszemsorra nehezebb ölteni, mint majd a későbbi sorokra. Úgyhogy véleményem szerint kitartás! Be kell automatizálni a mozdulatot, amihez az is hozzátartozik, hogy pár napra félreteszed esetleg, az agyad akkor is dolgozik rajta. Ha ez meglesz, utána már egy-két hét és kész lesz a csészéd! Ha van konkrét kérdésed, szívesen segítek emilben is, a blogomban megtalálható a címem. Sok sikert!

Viki írta...

Fv, majd írok mailt cégügyben; a bíztatást pedig köszi!:)

Márta, komolyan csak ennyi ideje horgolsz??? Akkor Te őstehetség vagy!:)Jó, megpróbálok több türelemmel hozzáállni.:)

Anyahajó, köszönöm a felajánlott segítséget!:) Ezek szerint nem baj a vastagabb horgolótű? Erre 3/4 van írva (ha jól emlékszem) és először vékony fonalat adott anyu, de azt esztétikai okoból lecseréltem a vastag kötősfonalra. Ezt legalább akaratlanul is jól csináltam, mint most kiderült.:)
Jó, akkor pár napot rápihenek (a héten úgyis varrnom kell) és hétvégén újra megpróbálkozom vele.

Köszi, Lányok, hogy bátorítotok!!!!:)

hordosv írta...

Szerintem se add fel:) Én még emlékszem milyen volt anyahajó első pár láncszeme, legalábbis, amit láttam:) Most meglátod milyen gyönyörűen horgol, sőt tanít. ÉN elég vizuális típus vagyok ezért ajánlom a képes leírásokat. Ilyet a blogomon is találsz, a mozdulat pedig tényleg gyakorlás kérdése csak.
A bögréhez elég, ha a kispálcát tudod:)

Viki írta...

Köszi, köszi!
Délután majd nézelődöm Nálad és Anyahajónál!:)

amilgade írta...

Csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz! Ne hogy feladd!!!!! Én is most akarok elkezdeni horgolni. A 79 éves nagyimat kérem fel oktatni, illetve Márta linkjeit fogom használni.

Viki írta...

Az egyik Nagymamám nekem is profin horgolt (és hímzett, kötött), de sajnos már elég rossz a szeme.
Te próbáltál már horgolni régebben?:)

amilgade írta...

Nem, nem próbáltam. Az egyik barátnőm eljutott valamilyen alapszintre. Ha minden kötél szakd, őt kérem meg, hogy segítsen.

Kriszta írta...

Én is csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz, nem szabad feladni! :) Én idegen nyelvű könyvből tanultam meg horgolni, úgy hogy senki nem volt a közelemben, aki segíthetett volna :) Kitartás és türelem! :)

Viki írta...

Hát, sajnos totál parkolópályára került a horgolás...időhiány miatt.

 

Made by Lena