2009. január 16., péntek

Szűrés

Így, hogy a mandulaműtét lefújva, eljutottam ma mellrákszűrésre! Picit izgultam, mert amikor november végén elárultam anyukámnak és a nagynénémnek, hogy még soha nem voltam mammográfián, akkor jól rámijesztettek. Addig abban a tudatban voltam, hogy a szoptatás nagy mértékben véd és mivel kétszer is hónapokon keresztül aktívan dőlt belőlem a tej, nem izgultam.:) Persze, nagynéném rögtön tudott egy példát egy 30 éves nőről, akinél hasonló előélettel mellrákot diagnosztizáltak. Anyukám pedig amúgy is hajlamos mindig a legrosszabbat látni mindenben. Pl. 3 éve is náluk voltunk 2 hétig és rögtön a 2. napon elzavart a bőrgyógyászatra, mert szerinte nem stimmelt egy anyajegy a hátamon és tuti bőrrák. Nem az volt.:) Szóval pár napig kicsit görcsben volt a gyomrom, miután a családi kupaktanács ilyen jól kielemezte a helyzetemet.:)
Egyébként, azért sem voltam még soha ilyen vizsgálaton, mert azt hittem, hogy a mellrákszűrés kimerül a nődoki általi kézi vizsgálatban. Amit szintén nem túl sűrűn csinálnak meg maguktól. Mindegy, valahol olvastam erről és kértem beutalót, így kaptam időpontot mára. Anyuék arra is felkészítettek, hogy kellemetlen a vizsgálat, mert összevissza nyomják valamilyen műszerrel a cickónkat. Csak egy dolgot nem tudtak! Nevezetesen, hogy még túl fiatal vagyok ahhoz a vizsgálathoz!!!:))) Ugyanis mint ma megtudtam 35 év alatt csak ultrahangos vizsgálat van! Sőt, amit adtak papírt, azon már a 40 éves kor áll. Addig évente javasolt UH-ra menni! Menjetek!:)

4 megjegyzés:

CsacskaMacska írta...

Csodálkoztam is, amikor még csak az első mondatokat olvastam, hogy hogyan mehetsz te már mammográfiára, de aztán megnyugodtam, hogy nem én olvastam félre korábban a neten hogy hány éves kortól lehet menni. Mondjuk remélem ennek csak orvosi oka van, nem pedig megint valami barom találta ki a 40 éves korhatárt, már bocsánat. Én is el szerettem volna menni, de csak ultrahangra vagyok "jogosult" 26 évesen. Arra pedig nem időpontra hívják be az embereket, hanem érkezési sorrandben, először a kórházi betegeket, és utána is többször eltűnik a doki, mert máshova kell szaladni.Szóval ennél a vizsgálatnál is magánrendelésre kell menni ha nincs az embernek bő fél napja üldögélni. Lehet hogy máshol gyorsabban működik a rendszer. Én is most fogok menni jöv héten.

Viki írta...

Ezek szerint ez is kórházfüggő, mert én időpontra mentem, pedig nem magándoki. Az igaz, hogy 20 perccel később hívtak be, dehát ennyi simán belefér.:)
Amúgy azt mondták, hogy ha látnak valamit az UH-on vagy olyan panaszom van, ami indokolja, akkor megcsinálják a műszeres dolgot is.

amilgade írta...

Én is 40 évről tudok. ;-) Nálunk külön szűrőcentrum van, ahová jó előre be kell jelentkezni, mert uh-nál nem mindegy, hogy mikor volt meg a mensid.

Viki írta...

na ezt nekem nem is mondták és nem is kérdeztek rá...csak arra, hogy szültem-e és szoptattam-e

 

Made by Lena