2009. január 8., csütörtök

Az esti főzés szépsége


Kezdünk átállni az esti/éjszakai sütésre,főzésre, mert jóval nyugisabb, mint délelőtt a két kishapsi mellett. Viszont semmi sincs ingyen.
Azaz, ha szerencséd van, éjfélre elkészülsz, pontosabban kiveheted a tök forró tepsit a sütőből vagy leveheted a szintén forró lábost a tűzről. Ami kajánul röhög rajtad, amikor fél órával később teszteled, hogy mehet-e a hűtőbe, hogy Te mehess az ágyba. Így megadod magad és beállítod az órádat hajnali háromra. 3:10-kor nagy nehezen kikászálódsz az ágyból, zombi üzemmódban kimész a konyhába és rájössz, hogy frankó hőtartó edényeid vannak. Így átállítod az órát négyre. Négy óra pár perckor ismét alvajársz és ha szerencséd van, kihűlt a kaja. Ekkor ha nem voltál elég előrelátó, még meg kell küzdened a hűtővel is, hogy beférjen a lábos vagy tepsi. Ez a művelet elég korrekt hangeffektekkel is járhat, ezért számolhatsz azzal, hogy minimum egy gyermeked megjelenik a konyhában, majd közli, hogy pisilnie kell és menj vele. Mire visszajöttök a fürdőből, már a másik gyerkőc is felébred. Nem baj, gyors puszi, visszaalszanak, kaja is végre bekerül a hűtőbe és irány az ágy.
Persze, lehet rögtön négyre is állítani az órát, csak akkor meg azon izgulsz, hogy nem hűlt-e ki már kettőkor (biztos, hogy nem, de azért agyalsz), ebből kifolyólag négyre tuti megromlott, tehát másnap nem mersz adni belőle a gyerekeknek, hanem újra főzöl!

12 megjegyzés:

Névtelen írta...

nyugi, egy időben én is csinltam.. itt jött elő, hogy forrón kivágtam a kamrába a kőre a kaját..és ott reggelig tuti nem romlik meg - ilyen időben!
és akkor lehet nyugodtan aludni!
amúgy nálunk úgy néz ki a dolog, hogy a gyerekszoba és a konyha közös fallal rendelkezik, és még tutira a mosogatót is oda kellett tenni!! :(
no comment!
pusz
fv

ja igen, a játékra tegnap megírtam az enyémet és utolsó pillanatban elszállt a netem- így nem tudtam lementeni. De holnap este újra nekifutok

Viki írta...

na hát akinek van kamrája, annak könnyű!:DDD egyébként persze, hogy hajnali négykor kicsit langyos volt még az alja az edénynek, de áttettem egy másik dobozba és bevágtam a hűtőbe...majd megpisiltettem a gyerekeket:)

gondolom örültél, amikor minden elszállt! azért másodszorra is legalább olyan részletesen válaszolj!;-)

amilgade írta...

Khmm,khmm, én nem tudnék este főzni. Azt hiszem a fejemet nagyon hamar a meleg fazékban találnám elaludva. Minden elismerésem.

Viki írta...

:)

Névtelen írta...

megcsináltam a könyves bejegyzést (újra)
lehet olvasni :D

Viki írta...

megyek:)

helen írta...

És ha kitennéd az ablakba? Kb. fél óra, és már mehetsz is aludni!

Viki írta...

Az ablakpárkányunk sajnos nem elég széles ehhez. Viszont azért nagyon köszi az ötletet, mert továbbgondolva eszembe jutott, hogy kiteszem a teraszra!:) Csak nehogy a szomszéd macskája megegye;-)
Lehet, hogy nagy hülyeség, de az ilyen drasztikus hőmérsékletváltozás nem árt a kajának? 200 fokból mínusz 10-re?

Névtelen írta...

az attól függ, mit főzöl.. van aminek még egészséges is.. persze a piskóta tésztát ne így csináld :D

Viki írta...

pont ezt akartam írni, hogy ősszel kitettem a kakaós piskótát a bukóra nyitott erkélyajtó elé, mert balhé volt, hogy sokat kell várni...úgy összesett, hogy öröm volt nézni, pedig olyan 15 fok lehetett kint és kb 1 méterre volt az ajtótól a süti a szobában:)

gondolom, ezért törölte az agyam ezt a megoldást:)

Unknown írta...

Én sokszor főztem este még amig Bp-en laktunk és D. mindig azt mondta, nyugodtan feküdjünk le, reggelig semmi baja nem lesz a kajának, igy én reggel szoktam betenni a hűtőbe. Azt tapasztaltam, igaza volt, nem romlott meg az étel és mi sem lettünk betegek. :)

Viki írta...

Szia Cili!!!!:) De jó!!! Azt hittem lett Neked is blogod, hogy itt írsz! Pont ma találtam meg a számítógépen a Balatoni úti koleszos szobánk képét!;-)
Nálunk mindenkinek elég gyenge gyomra van, ezért nem merek a húsos/tojásos kajákkal kockáztatni. Már csak a tudattól rosszul lennék.:D

 

Made by Lena