2008. január 21., hétfő

Kutatok!

Szavazzatok lécci, mert Ákossal nem jutunk dűlőre évek óta.:)

Ugyanis amint feltöröm a tojást, rögtön elkezdem kihalászni a tálból azt a fehér kis izét, ami szerintem a csirke gerince lesz, sőt néha már látok pici feketés pöttyöt is, ami tuti, hogy az agya vagy a szeme (na jó ebben nem vagyok biztos, de a gerincében tuti).:) Ákos szerint ez hülyeség, mert a sárgájában, belül keletkezik majd a csirke! Szerintem nekem van igazam! Szerintetek?

Oldalt találtok egy kis szavazós panelt.





4 megjegyzés:

Unknown írta...

Ez egy jó kérdés, kicsit utána is néztem, íme, amit találtam: "A tojás egyetlen petesejtből és az azt körülvevő tartalék tápanyagokból és védőrétegekből áll. A petesejt, illetve megtermékenyülés után a zigóta a tojás "sárgája", ezt a tápanyag raktárként működő tojásfehérje veszi körül. A tojást burkolatok védelmezik, amelynek fő alkotó eleme általában a mész. Ennek köznyelvi neve a tojáshéj."
Ez engem arra enged következtetni, hogy a sárgájából lesz a csirke vagy mi.

Viki írta...

Igen a sárgájából alakul ki szerintem is, de kívülről kezd nőni vagy belülről?:) Ha szétszeded a tojást a sárgájára rá szokott feküdni egy fehér valami, ami szerintem csirkekezdemény. Ákos szerint viszont teljesen a legbelsejéből alakul ki a csirke. Kicsit zavaros, de nem tudom jobban megfogalmazni.:)

Unknown írta...

ööö, hát ezt most nem értem pontosan :)

Viki írta...

nem törtél fel még tojást, Hugi?:)

 

Made by Lena