2008. január 23., szerda

Briós

Éppen kelesztem a tésztáját a legújabb kísérletemnek. Bizony, ez a kártyás receptek egyike. Bár a cím helyesen kuglóf lett volna, mert nincs briós formám, ezért a vadiúj lyukas közepű kuglóf formában fogom kisütni. Nagyon kíváncsi vagyok, mert azt ígérik, hogy igazi briós ízt varázsolok majd és fantasztikus reggeli lesz vajjal és lekvárral. Úgy legyen. Az tény, hogy csak 1 kávéskanál porcukor van benne, tehát édességnek semmiképpen nem minősül.
A porcukrot egyébként megkóstoltam mielőtt beletettem a lisztbe, mert hajlamos vagyok keverni a sóval és ledöbbentem, hogy mennyire működik a régi ízemlék. Anyu ugyanis, amikor kisgyerek voltam és még nem tudtam lenyelni a gyógyszert, de tablettában kaptam, akkor szalvéta közé tette, porrá zúzta, porcukorral összekeverte, majd egy kiskanálba ügyeskedte az egész anyagot és lenyelette velem.Brrrr. Pocsék volt! Azóta sem bírom magában a porcukrot.
Egyébként a recept érthetően van leírva, nem kell hozzá 3 másik szakácskönyvet elővennem és még azt is megadják, hogy hány percig kell keleszteni. Na jó a "hólyagosra dagasztjuk" kifejezésnél kicsit elgondolkoztam, mert az egyértelmű volt, hogy a kelesztés előtti aktív cselekvést jelent, de hogy pontosan mit is kell csinálni azt egy darabig homály fedte. Szerencsére a mondat úgy végződött, hogy amíg elválik az edénytől. Így hát kézzel nekiestem és addig nyomkodtam, amíg el nem vált az edénytől. Igaziból azért akadtam le, mert a robotgépemhez van valami hullámos kiegészítőm is, amit már otthon is láttam anyuéknál, de faterom sem használta soha semmire (ő sütögetett otthon), szóval elég misztikus dolognak tartom. Viszont mintha mostanában az egyik kikölcsönzött szakácskönyvben láttam volna egy fényképet, amint ezzel dagasztanak. De ez lehet, hogy csak a túlburjánzó fantáziám szüleménye.
Talán az egyetlen hátránya a kártyás verziónak, hogy kevés kép fér rá. Pedig engem marhára megnyugtat, amikor a szakácskönyvben többé-kevésbé hasonló képeket látok, mint amit éppen produkálok. Szóval ezt hiányolom benne, dehát teher alatt nő a pálma.

Nincsenek megjegyzések:

 

Made by Lena