2009. május 13., szerda

Bárányhimlő


Reggel kérdezte tőlem egy anyuka, hogy be van-e oltva Kristóf bárányhimlő ellen, mert járvány van az oviban. Mondtam, hogy ő igen, de Dávid még mindig nincs. Ráadásul pont szombaton mondta az egyik barátnőm, hogy az ő lánya 2 oltást is kapott ebben a témában, Kristóf viszont csak egyet 2 éve. Reggel az ovis anyuka is azt mondta, hogy az ő lánya is kettőt kapott.
Ezek után délelőtt nézegettem a neten, hogy hogy is van ez, de csak azt találtam, hogy 12 éves korig 1 db oltás kell, felette kettő. A dokink csak délután rendelt, így várnom kellett picit, hogy megtudjam az ő véleményét. Persze, oviból rögtön hozzá mentünk és Dávid már meg is kapta az első szurit. Ugyanis most már tényleg kettőt adnak. Ha jól értettem 2009. április 1. óta, de a 2008. reálisabbnak tűnik, csak mivel nagy sírásban volt Dávid nem hallottam rendesen. A lényeg, hogy Kristófnak már nem kell újabb oltás és ő kb. 80-85%-os valószínűséggel nem lesz bárányhimlős, ha mégis, akkor enyhébb lefolyású. Dávid pedig már a dupla védelem miatt valszeg egyáltalán nem lesz az. Hacsak ebben a 2 hétben, amíg ki nem alakul a védettség, el nem kapja. Viszont valahol azt olvastam, hogy ha valakinek már a szervezetében van a betegség, de 72 órán belül megkapja a védőoltást, akkor is jó eséllyel elfojtja vagy csökkenti a tüneteket.
Hogy miért rohantam azonnal beoltatni Dávidot is? Mert azt hallottam, hogy ma már sokkal agresszívebb és durvább lefolyású ez a betegség, mint a mi időnkben. Az egyik kislánynak pl. a szemén belül is lettek hólyagok. Na ezt szereném kihagyni!

4 megjegyzés:

N.Zsuzsi írta...

Nálunk is éppen járvány van, 2 hét múlva meg ballagás :(

Judit írta...

Nem tudom, én nem tapasztaltam, hogy durvább lenne. Az oltásos (naaagy pénzes biznisz) reklámok pedig inkább olyanok mint a híradó, hogy túl van reagálva.
Egyébként dilemmázom még a prevenaron is(ami most igyenes).

Viki írta...

A prevenar mi ellen van? Vagy ez az, ami csak 2 éves korig ingyenes?

Hát én több ismerősünktől is hallottam, hogy kórházban kötöttek ki, mert annyira begyűlt valami hülye helyen a genny. Pl. térdhajlat.

amilgade írta...

Én is most akarom oltatni Macust! Szerintem nem mindegy, hogy ha mégis elkapja, akkor is gyengébb lefolyású. Bár az is igaz, hogy mi is felnőttünk az oltás nélkül...

 

Made by Lena